Завдання для 6 класу з історії та християнської етики
Шановні учні та батьки!
В зв’язку з карантином, навчання з 12 березня по 29травня , переведено на дистанційну форму, тому пропоную Вам завдання для виконання під час карантину, які розміщені на сторінці "Дистанційне навчання 6 класи" на цьому блозі.
Бажаю успіхів у навчанні, здоров'я та спокою!!!
Робота під час карантину 12.03-29.05
12.03
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА ПЕРСЬКО -ГРЕЦЬКІ ВІЙНИ
https://24tv.ua/veliki_bitvi_marafonska_bitva_n886690;
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 33-34 Скласти табличку основних битв війни
ПАЗЛ -https://learningapps.org/6335211; контурна карта
6 клас -христ. етика
Тема Основа радості Притча про загублену драхму ( Луки 15: 8-10)
https://olgastasyuk.com/pritcha-pro-zagublenu-drahmu/
17.03
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА УТВОРЕННЯ ІМПЕРІЇ АЛЕКСАНДРА МАКЕДОНСЬКОГО ВІДЕО https://www.youtube.com/watch?v=El-uiYNr0Qw
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 40-41 контурна карта
19.03
6 клас-всесвітня історія Узагальнення з теми " Антична цивілізація" Опрацювати параграф 43. Виконати завдання І- 4;
ІІ-1,2; 4- письмово в робочих зошитах
6 клас -христ. етика
Тема Відповідальне ставлення до життя. Притча про вірного і невірного раба . Євангеліє від Матвія 24:45-51
https://slovovchitelyu.org/rubrik/metodika/prytcha-pro-virnoho-ta-nevirnoho-sluhu/
31.03
6 клас-всесвітня історія
У " Мій клас" зробити тест
02.04
6 клас-
Тема. Військова експансія Риму
Ознайомитися ви можете краще з темою, перейшовши на посилання https://www.youtube.com/watch?v=Rcddn-Hzkec
Основні дати та події: 264-241 р. до н.е. – Перша пунічна війна;
6 клас -христ. етика Продовжуєм вивчення теми
Тема .Відповідальне ставлення до життя. Притча про вірного і невірного раба . Євангеліє від Матвія 24:45-51
https://slovovchitelyu.org/rubrik/metodika/prytcha-pro-virnoho-ta-nevirnoho-sluhu/
07.04
6 клас-всесвітня історія
Тема: Диктатура Цезаря
Відео по темі
https://www.youtube.com/watch?v=CltpcZvIW9Q
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1toErX4ryipoJD0I3c8eZANqOedDdRW6TIgO5h7oMm_8/edit
Опрацювати параграф 47
09.04
6 клас-всесвітня історія
Тема. Римська імперія. Октавіан Август
Переглянути відео за цим посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=6XwcOUXfXs0
На закріплення пройти тест за цим посилання
https://docs.google.com/forms/d/1RkAeIM-yZxKPJVih3G2dcxBZwoW8cS3n-uH_BkN2Umo/edit
Опрацювати параграф 48
6 клас -христ. етика
Тема Наполегливість у добрих справах
Притча про несправедливого суддю та вдову ( Луки 18:1-8)
https://credo.pro/2017/11/53758
14.04
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА
Практична роботаТема: Практичне заняття: історичний портрет Юлія Цезаря.
16.04
6 клас-всесвітня історія
Урок узагальнення з теми " Давній Рим за царської та республіканської доби"
Скласити кросворд по параграфах 44-48
Крилаті вислови та слова Стародавнього Риму за посиланням
http://lifetips.org.ua/1216-krilat-vislovi-ta-slova-starodavnogo-rimu.html
6 клас -христ. етика
Щедрість та захланність
Презентація за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-schedrist-i-zahlanist-94831.html
21.04
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА Урок контролю( тематична) Давній Рим за царської та республіканської доби"
завдання для написання контрольної за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/171MaTwfX1YhNMUKrK-IEvqea8PzqgcixigLwBBzDl3c/edit
23.04
6 клас-всесвітня історія
Тема Римська імперія. Октавіан Август
Відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=Fam1WBVhpPU
Опрацювати параграф 48
6 клас -христ. етика
Справедливість та винагорода
Притча про виноградарів (Матвія 21:33-46)
Притча за посиланням
https://iskustvo-i-lit.ucoz.ru/news/spravedlivist_ta_vinagoroda/2015-04-08-494
28.04
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА Пантеон римських богів
https://www.youtube.com/watch?v=7G_JGMNJe-4
https://www.youtube.com/watch?v=WrVkJu-LynM
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 50 п.1
30.04
6 клас-всесвітня історія
Тема Мистецтво Давнього Риму
Подивитись відео з теми:
https://www.youtube.com/watch?v=FN7dmtvVYBk
Притча про невід ( Матвія 13:47-57)
https://iskustvo-i-lit.ucoz.ru/news/ostatochna_peremoga_dobra_nad_zlom/2015-04-20-500
https://iskustvo-i-lit.ucoz.ru/news/ostatochna_peremoga_dobra_nad_zlom/2015-04-20-500
Робота під час карантину 12.03-29.05
12.03
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА ПЕРСЬКО -ГРЕЦЬКІ ВІЙНИ
https://24tv.ua/veliki_bitvi_marafonska_bitva_n886690;
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 33-34 Скласти табличку основних битв війни
ПАЗЛ -https://learningapps.org/6335211; контурна карта
6 клас -христ. етика
Тема Основа радості Притча про загублену драхму ( Луки 15: 8-10)
https://olgastasyuk.com/pritcha-pro-zagublenu-drahmu/
17.03
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА УТВОРЕННЯ ІМПЕРІЇ АЛЕКСАНДРА МАКЕДОНСЬКОГО ВІДЕО https://www.youtube.com/watch?v=El-uiYNr0Qw
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 40-41 контурна карта
19.03
6 клас-всесвітня історія Узагальнення з теми " Антична цивілізація" Опрацювати параграф 43. Виконати завдання І- 4;
ІІ-1,2; 4- письмово в робочих зошитах
6 клас -христ. етика
Тема Відповідальне ставлення до життя. Притча про вірного і невірного раба . Євангеліє від Матвія 24:45-51
https://slovovchitelyu.org/rubrik/metodika/prytcha-pro-virnoho-ta-nevirnoho-sluhu/
31.03
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА. Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Риму.Римська республіка уV-I ст.до н.е.
Подивитись відео по цій ссилці
https://www.youtube.com/watch?v=A5DbE1483SM
Опрацювати параграф 44-45У " Мій клас" зробити тест
02.04
6 клас-
Тема. Військова експансія Риму
Ознайомитися ви можете краще з темою, перейшовши на посилання https://www.youtube.com/watch?v=Rcddn-Hzkec
Основні дати та події: 264-241 р. до н.е. – Перша пунічна війна;
218-201 рр. до н. е. – Друга пунічна війна;
149-146 рр. до н. е. – Третя пунічна війна;
то
У оп Скласти узагальнюючу таблицю «Пунічні війни»:
№
|
Назва
|
Періодизація
|
Наслідки війни
|
6 клас -христ. етика Продовжуєм вивчення теми
Тема .Відповідальне ставлення до життя. Притча про вірного і невірного раба . Євангеліє від Матвія 24:45-51
https://slovovchitelyu.org/rubrik/metodika/prytcha-pro-virnoho-ta-nevirnoho-sluhu/
07.04
6 клас-всесвітня історія
Тема: Диктатура Цезаря
Відео по темі
https://www.youtube.com/watch?v=CltpcZvIW9Q
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1toErX4ryipoJD0I3c8eZANqOedDdRW6TIgO5h7oMm_8/edit
Опрацювати параграф 47
09.04
6 клас-всесвітня історія
Тема. Римська імперія. Октавіан Август
Переглянути відео за цим посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=6XwcOUXfXs0
На закріплення пройти тест за цим посилання
https://docs.google.com/forms/d/1RkAeIM-yZxKPJVih3G2dcxBZwoW8cS3n-uH_BkN2Umo/edit
Опрацювати параграф 48
Тема Наполегливість у добрих справах
Притча про несправедливого суддю та вдову ( Луки 18:1-8)
https://credo.pro/2017/11/53758
14.04
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА
Практична роботаТема: Практичне заняття: історичний портрет Юлія Цезаря.
1.Зовнішність і характер Юлія Цезаря. 2. Його звички. 3 Його роздуми про Олександра Македонського. 4 Його роздуми про своїх предків. 5. Висновок.
2.Відношення Юлія Цезаря до багатства. 2.Його союз з Красом і Помпеєм. 3.Його діяльність як консула. 4. Його ораторський талант. 5.Висновки.
3.Яким чином Юлій цезар готувався до битв. 2.Його завоювання в Галії. 3.Його війна з Помпеєм. 4.Тріумфи Цезаря. 5 Висновки.
4.Як відносився Цезар до своєї влади диктатора. 2.Реформи Цезаря. 3. Чому виник заколот проти Цезаря? 4. Не виконані задумки Цезаря. 5. Висновки.
Схема характеристики політичного діяча
1.Його походження і політичні погляди
2.Які особисті якості він проявив.
3. На підтримку яких станів суспільства спирався.
4 Чи виправдав він сподівання тих людей які його підтримували
5 Його найбільші досягнення.
6 Ваше особисте ставлення до нього.
|
- Даємо відповідь на головне питання: Яке місце займає диктатура Юлія Цезаря в історії Стародавнього Риму? Визначте на прикладі його правління позитивні і негативні фактори диктатури для розвитку держави. І визначте роль особистих якостей правителя для стилю керування і життя країни в цілому.
Додатки:
1 Зовнішність і характер Юлія Цезаря. 2. Його звички. 3 Його роздуми про Олександра Македонського. 4 Його роздуми про своїх предків. 5. Висновок.
С в е т о н і й Тр а н к в і л л ((бл. 70–140 рр. н. е.) — римський історик та письменник).
На шістнадцятому році життя він втратив батька. Одружився з Корнелією, дочкою Цини, який чотири рази був консулом. Диктатор Сулла ніякими засобами не міг добитися щоб він розлучився з нею. Тому, позбавлений жрецького сану і посагу дружини і родового спадку, він був примислений до ворогів диктатора і навіть вимушений був переховуватись. Не дивлячись на страждання від хвороб і лихоманку він був вимушений кожну ніч міняти сховище, відкупаючись грошима від нишпорок, поки де добився собі помилування.
Будучи квестором він поховав тітку Юлію і дружину Корнелію, виголосивши за звичаєм поховальну промову з ростральної трибуни. В його промові він так сказав про предків: «Рід моєї тітки Юлії походить по матері від царів, по батькові ж від безсмертних богів і богині Венери, до якого і належить моя фамілія. Саме тому наш рід наділений недоторканістю, як царі, які могутністю вище за всіх людей, і благоговінням, як боги, яким підвладні навіть царі»
Кажуть він був високого зросту, світлокосий, гарної статури, обличчя округле, очі чорні, живі. Про його любов до великої розкоші казали багато людей. Так кажуть, що він відбудував за величезні гроші віллу біля озера Немі, але вона йому не сподобалася і він її зруйнував вщент. Хоч на той час був бідний і в боргах. Вина він пив дуже мало, це підтверджують навіть вороги. Безкористя він не мав ні на військових, ні на державних посадах. Пригадують, як він випрошував наче жебрак грошей у всіх союзників на оплату своїх боргів.
На посаді квестора він отримав в управління Дальню Іспанію. Там він, за дорученням претора, прибув в місто Гадес і побачив у храмі Геркулеса статую Олександра Великого. Він зітхнув, наче відчув відразу до своєї бездіяльності, - тому що він не здійснив ще нічого достопам’ятного, тобі як Олександр в цьому віці вже покорив світ.
2 Відношення Юлія Цезаря до багатства. 2.Його союз з Красом і Помпеєм. 3.Його діяльність як консула. 4. Його ораторський талант. 5.Висновки.
С в е т о н і й Тр а н к в і л л ((бл. 70–140 рр. н. е.) — римський історик та письменник).
На посаді квестора він отримав в управління Дальню Іспанію. Там він, за дорученням претора, прибув в місто Гадес і побачив у храмі Геркулеса статую Олександра Великого. Він зітхнув, наче відчув відразу до своєї бездіяльності, - тому що він не здійснив ще нічого достопам’ятного, тобі як Олександр в цьому віці вже покорив світ.
Така образа побудила його примкнути в усіх своїх діях к Гнею Помпею, який в цей час був в неладах з сенатом. З Помпеем він помирив Марка Красса і вступив в союз з ними обома. Домовившись не допускати ніяких державних заходів, не угодних кому либонь з них трьох. І одразу за їх допомогою, Цезаря обрали консулом в парі з Бібулом.
З цього часу Цезарь один керував всім в державі по своїй волі. Дехто навіт казав, що це було не консульство Цезаря і Бібула, а консульство Юлія і Цезаря. Сателатський наділ оголошений предками недоторканим, він розділив без жеребу між 20 тисячами громадян у яких було по троє і більше дітей. О
Відкупникам , які просили про послаблення, він зменшив на третину от купну суму. Взагалі він щедро роздавав все, про що б його не просили, не зустрічаючи супротиву чи подавляючи його погрозами.
Потім ( після консульства) він обрав собі в управління із усіх провінцій Галлію, яка своїми багатими можливостями передрікала йому тріумфи. Ось що він здійснив за 9 років свого командування. Всю Галлію,окрім союзних племен він перетворив на провінцію і обклав податком 40 мільйонів щорічно. Першим з римлян він напав на за рейнських германців і збудувавши міст, наніс їм тяжку поразку. Він напав на британців, раніше невідомих, переміг їх і вимагав з них викуп і заручників. З усіх стількох успіхів він тільки три рази отримав поразку.
З таким же осердям він залучав до себе і царів і провінції по всьому світові:одним посилав подарунок сорок тисяч полонених, іншим відправляв на допомогу війська куди завгодно, без одобрення сенату і народу. Найбільші міста не тільки Італії, Галлії та Іспанії, але й Азії та Греції він прикрашав величними будівлями.
Кажуть він був високого зросту, світлокосий, гарної статури, обличчя округле, очі чорні, живі. Про його любов до великої розкоші казали багато людей. Так кажуть, що він відбудував за величезні гроші віллу біля озера Немі, але вона йому не сподобалася і він її зруйнував вщент. Хоч на той час був бідний і в боргах. Вина він пив дуже мало, це підтверджують навіть вороги. Безкористя він не мав ні на військових, ні на державних посадах. Пригадують, як він випрошував наче жебрак грошей у всіх союзників на оплату своїх боргів.
В красномовстві і в військовім мистецтві він мав найбільшу славу. Всі беззаперечно признали його кращим судовим оратором Риму. Він залишив «Записки» про свої дії в гальську війну і війну з Помпеем. Ще він написав дві книги «Об аналогії» і стільки ж «Проти Катона» і ще одну поему «Шлях».
3.Яким чином Юлій цезар готувався до битв. 2.Його завоювання в Галії. 3.Його ставлення до законів 4.Тріумфи Цезаря. 5 Висновки.
Потім ( після консульства) він обрав собі в управління із усіх провінцій Галлію, яка своїми багатими можливостями передрікала йому тріумфи. Ось що він здійснив за 9 років свого командування. Всю Галлію,окрім союзних племен він перетворив на провінцію і обклав податком 40 мільйонів щорічно. Першим з римлян він напав на за рейнських германців і збудувавши міст, наніс їм тяжку поразку. Він напав на британців, раніше невідомих, переміг їх і вимагав з них викуп і заручників. З усіх стількох успіхів він тільки три рази отримав поразку.
З таким же осердям він залучав до себе і царів і провінції по всьому світові:одним посилав подарунок сорок тисяч полонених, іншим відправляв на допомогу війська куди завгодно, без одобрення сенату і народу. Найбільші міста не тільки Італії, Галлії та Іспанії, але й Азії та Греції він прикрашав величними будівлями.
Цицерон в книзі «Про обов’язки» писав, що у цезаря завжди на устах був вірш Евріпіда «Як порушити закон – то ради царства, а в іншому йог ти винен поважати»
Після закінчення війни він відсвяткував 5 тріумфів. Самий пишний був галльський тріумф. Потім олександрійський, понтійський, африканський та іспанський, кожний зі своїми розкошами і убранством. Під час галльського тріумфу серед різних речей несли напис «Прийшов, побачив, переміг!»
В красномовстві і в військовім мистецтві він мав найбільшу славу. Всі беззаперечно признали його кращим судовим оратором Риму. Він залишив «Записки» про свої дії в гальську війну і війну з Помпеем. Ще він написав дві книги «Об аналогії» і стільки ж «Проти Катона» і ще одну поему «Шлях».
Важко визначити обережності чи сміливості було більше в його військових кампаніях. Він ніколи не вів військ по дорогам, зручним для засідки, не розвідавши заздалегідь місцевості. Ніколи ніякі забобони не могли його заставити залишити розпочате діло. Не меншим була його сила духа, після битви при Фарсалі, вже відправивши військо він переправлявся на човні через Геллеспонт, як зустрів ворожого йому Луція Кассія з десятьма військовими кораблями. Але замість, щоб спасатися втечею, Цезар підійшов на човні до касія і вимагав, щоб той здався. І той покірно перейшов на його сторону.
4 Як відносився Цезар до своєї влади диктатора. 2.Реформи Цезаря. 3. Чому виник заколот проти Цезаря? 4. Не виконані задумки Цезаря. 5. Висновки.
С в е т о н і й Тр а н к в і л л ((бл. 70–140 рр. н. е.) — римський історик та письменник).
Потім він звернувся до державних справ. Він виправив календар. Він поповнив сенат, добавив до старих патриціїв нових людей. Крім того розселив 80 тисяч громадян по заморським колоніям.
Суд він правив надзвичайно ретельно і суворо. Тих, що були осуджені за здирництво, він навіть виганяв з сенаторського стану.
В його планах було заснувати ще 3 провінції заселивши їх римськими громадянами. Осушити болота навколо Риму і побудувати багато нових палаців.
...Він (Ю. Цезар) був винний у зловживанні владою і вбитий заслужено. Крім того, що він дістав почестей понад міру: постійний консул, довічний диктатор, опікування моральністю, потім — ім’я імператора, прізвисько «батько вітчизни», статуя серед царських статуй, підвищене місце в театрі — він навіть допустив на свою честь постанови, що перевищують людську межу: золоте крісло в сенаті й суді, ... храми, жертовники, статуї поруч з богами, назву місяця за власним ім’ям; і всі ці почесті він отримував і роздавав з власної волі.
..У змові проти нього взяло участь понад шістдесят чоловік; на чолі її стояли Гай Кассій, Марк Брут і Децім Брут.
(Хрестоматія з історії стародавнього світу. — К., 1974. — С. 122–123.)
Питання
А п п і а н ((?–70-ті рр. II ст. н. е.) — римський історик). Залишилося всього чотири дні до відбуття, коли вороги вбили його (Цезаря) в сенаті, через заздрість до щастя Цезаря та його безмежної сили, чи, як вони самі говорили, через піклування про відновлення державного ладу батьків. Бо вони добре знали Цезаря і побоювалися, що, коли він підкорить і ті народи, проти яких він збирався йти, він, без сумніву, стане царем. Я думаю, що приводом до вбивства Цезаря стало це слово, бо між «царем» і «диктатором» є лише різниця в назві, насправді ж, будучи диктатором, Цезар був наче царем.
Коли злочин був здійснений вбивцями у священному місці над особою священною та недоторканною, розпочалася метушня в усьому місті; в цьому хаосі деяких з сенаторів було поранено, інших — убито.
(Аппиан Гражданские войны. — М., 1994. — С. 145.)
П л у т а р х ((46–125 рр. н. е.) — давньогрецький історик та письменник). Проте найбільше неприхованої ненависті до Цезаря, яка, врешті решт, спричинила його смерть, викликала його прагнення царської влади. Для загалу римлян вона була основною причиною нелюбові до Цезаря, а для прихованих його недругів давно стала пристойним приводом, щоб кувати проти нього змову.
Однак ті, хто прагнув зміни державного ладу, скеровували свої погляди або на нього одного (Брута), або з-поміж інших віддавали йому перевагу, хоч ніхто не наважувався сказати про це йому відверто.
Цезарю не довелося скористатись могутністю і владою, до яких він прямував крізь незліченні небезпеки і яких досяг величезними зусиллями. Він дістав лише ім’я володаря і славу серед громадян разом з її невідступною супутницею — заздрістю.
16.04
6 клас-всесвітня історія
Урок узагальнення з теми " Давній Рим за царської та республіканської доби"
Скласити кросворд по параграфах 44-48
Крилаті вислови та слова Стародавнього Риму за посиланням
http://lifetips.org.ua/1216-krilat-vislovi-ta-slova-starodavnogo-rimu.html
6 клас -христ. етика
Щедрість та захланність
Презентація за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-schedrist-i-zahlanist-94831.html
21.04
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА Урок контролю( тематична) Давній Рим за царської та республіканської доби"
завдання для написання контрольної за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/171MaTwfX1YhNMUKrK-IEvqea8PzqgcixigLwBBzDl3c/edit
23.04
6 клас-всесвітня історія
Тема Римська імперія. Октавіан Август
Відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=Fam1WBVhpPU
Опрацювати параграф 48
6 клас -христ. етика
Справедливість та винагорода
Притча про виноградарів (Матвія 21:33-46)
Притча за посиланням
https://iskustvo-i-lit.ucoz.ru/news/spravedlivist_ta_vinagoroda/2015-04-08-494
28.04
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА Пантеон римських богів
https://www.youtube.com/watch?v=7G_JGMNJe-4
https://www.youtube.com/watch?v=WrVkJu-LynM
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 50 п.1
30.04
6 клас-всесвітня історія
Тема Мистецтво Давнього Риму
Подивитись відео з теми:
https://www.youtube.com/watch?v=FN7dmtvVYBk
Опрацювати параграф 50 п.2
6 клас -христ. етика Остаточна перемога добра над зломПритча про невід ( Матвія 13:47-57)
https://iskustvo-i-lit.ucoz.ru/news/ostatochna_peremoga_dobra_nad_zlom/2015-04-20-500
05.05
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА Кризові явища в Римській імперії
Подивитись відео з теми:https://www.youtube.com/watch?v=VbF_3iGaC90
Пройти тестування за посиланням
Опрацювати параграф 52
07.05
6 клас-всесвітня історія
ТЕМА Виникнення і поширення християнства
Подивитись відео з теми:https://www.youtube.com/watch?v=kAlV7FDEejc
Опрацювати параграф 51
Дати відповіді на запитання ст.193
6 клас -христ. етика Остаточна перемога добра над злом
Притча про невід ( Матвія 13:47-57)https://iskustvo-i-lit.ucoz.ru/news/ostatochna_peremoga_dobra_nad_zlom/2015-04-20-500
12.05
6 клас-всесвітня історія
Тема Падіння Західної Римської імперії
Тема Падіння Західної Римської імперії
Подивитись відео з теми:https://www.youtube.com/watch?v=FLf3rDdPP2o
Пройти тестування за посиланням
Опрацювати параграф 53
14.05
6 клас-всесвітня історія
Тема Давні слов'яни. Початок Великого розселення слов'ян.
Тема Давні слов'яни. Початок Великого розселення слов'ян.
Подивитись відео з теми
https://www.youtube.com/watch?v=VlqZ-T73K9gОпрацювати параграф 54. Дайте відповідь на питання 4 ст.208 письмово. відіслати мені на вайбер
6 клас -христ. етика
Тема Світло для світу.
Притча про свічку та свічник ( Матвія 5:15-16)
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%D0%92%D1%96%D0%B4+%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B2%D1%96%D1%8F+5%3A14-16&version=UKR
19.05
6 клас-всесвітня історія
Тема Суспільне, господарське життя та духовний світ слов'ян
Тема Суспільне, господарське життя та духовний світ слов'ян
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян
В історії формування східних слов’ян можна виділити декілька періодів: протослов’янський, праслов’янський і давньослов’янський (слов’янський).
Перший період, що охоплює період III—II тис. до н. е., коли між Дніпром та Віслою, на південь від прип’ятського Полісся, формується група споріднених індоєвропейських землеробських племен.
Під час другого періоду (II—І тис. до н. е.) відбувається освоєння нових районів на лівобережжі Дніпра. У цей період праслов’яни вступають у складні стосунки з кочовими народами українського степу — кіммерійцями, скіфами. Завдяки скіфам праслов’яни були втягнуті у відносини з античним світом.
Після загибелі Великої Скіфії у слов’ян настав новий етап розвитку. Почало формуватись власне слов’янське суспільство. Вони утворили власні об’єднання племен зі своєю соціальною, політичною структурою.Отже, давні слов’яни в 5-7 ст. наблизилися до створення держави. На переддержавний рівень суспільства в давніх слов’ян указує й те, як вони облаштовували свої поселення. Менші з поселень скупчувалися навколо більших - своєрідних племінних центрів. Останні були й ремісничими осередками. Згодом такі великі поселення перетворювалися на укріплені городища. Залишки великого слов’янського міжплемінного центру археологи знайшли, приміром, на Волині - це Зимненське городище.
2. Господарство. Слов’яни вели осілий спосіб життя. Вони сіяли жито, пшеницю, ячмінь, овес, просо, бобові. Вирощували овочеві культури — ріпу (вона була так самопоширена, як у наш час картопля), редьку, цибулю, часник, капусту. Крім цього, вирощували льон, коноплі, із яких виготовляли тканину.
Давні слов’яни використовували дві системи землеробства: підсічно-вогневу й перелогову. Підсічно-вогнева система була характерна для лісових районів. Вона полягала в тому, що в перший рік вирубували ліс, викорчовували коріння дерев. Після того як дерева висихали, їх спалювали. Нове поле боронували, змішуючи попіл із верхнім шаром землі, а тоді сіяли зерно. Оброблена в такий спосіб земля давала високий урожай протягом трьох-чотирьох років. Після цього розчищали нову ділянку лісу, а старе поле залишали.
У лісостеповій зоні була поширена перелогова система землеробства. Ділянку землі засівали протягом декількох років, а після її виснаження переходили на іншу. Для обробітку землі використовували соху із залізним наконечником — лемешем.
Поряд із землеробством значне місце в господарстві східних слов’ян посідало скотарство. Вони розводили коней, велику рогату худобу, свиней, кіз, овець, свійську птицю.
Слов’яни також займалися рибальством і полюванням. Навколишні ліси, болота були багаті на звірів та птахів, а в річках водилося багато риби. Підсобну роль у господарстві відігравало бортництво (збирання меду диких бджіл).
Слов’яни активно торгували з населенням Подунав’я, Центральної Європи й Прибалтики, а згодом - з мешканцями римських провінцій та міст Північного Причорномор’я. У слов’янські землі за тих часів потрапляли посуд, вироби зі скла, бронзи, срібла й золота, вино, олія. Натомість вивозили хутро, мед, віск, шкури, зерно.
3. Поселення та житло. Слов’янські поселення розміщувалися переважно на пагорбах поблизу річок. Поселення були невеликими й часто не мали укріплень. Укріплені городища будували в тих районах, які часто зазнавали нападів кочівникі
4.Духовне життя давніх слов’ян
У ІІ половині I тис. вищим богом слов’яни почали вважати Перуна. Саме це, імовірно, мав на увазі візантійський історик Прокопій Кесарійський, коли писав, що анти й склавини «вважають, що тільки один бог — творець блискавок є володарем усього світу, і приносять йому в жертву биків та всіх інших тварин».
Основні боги слов'ян
Сварог Стрибог Род
Дажбог Перун Громовержець Велес
Давні слов’яни були язичниками. Давні слов’яни мали святилища - капища. Це були кам’яні вимостки або заглиблення в землі. Більшість із них стояла просто неба, у центрі розташовувалися жертовники та масивний стовп, на якому височів ідол. На капищах порядкували служителі язичницьких обрядів - волхви. Їх вважали знавцями таємниць природи, посередниками в спілкуванні з богами; волхви, за уявленнями слов’ян, були наділені надприродними силами й здібностями.
Опрацювати параграф 56. Заповнити таблицю: "Вірування давніх слов'ян"
Імя бога | Явище природи, яке уособлює |
21.05
6 клас-всесвітня історія
Тема Анти та склавини на теренах України
Анти в цей же час утворили Антське царство, готи воювали з антами. В IV – VI ст. в Причорномор’ю посунули гуни. Вони натиснули на готів, готи – на слов’ян… Так розпочалось Велике переселення народів». На початку VII ст. під час нападів аварів (обрів) антська держава загинула. Склавини в цей час переселились на Дунай і на північ Європи і заснували групу південних слов’ян.
Тема Анти та склавини на теренах України
Анти в цей же час утворили Антське царство, готи воювали з антами. В IV – VI ст. в Причорномор’ю посунули гуни. Вони натиснули на готів, готи – на слов’ян… Так розпочалось Велике переселення народів». На початку VII ст. під час нападів аварів (обрів) антська держава загинула. Склавини в цей час переселились на Дунай і на північ Європи і заснували групу південних слов’ян.
Анти – слов’янське міжплемінне об’єднання. Їх
згадують візантійський історик з IV
по початок VII
ст. (602, 635рр.)
Антами
керували вожді, збиралась рада старійшин і віче.
В IV ст. відомі успішні походи антів на Балкани аварами після
битви з аварами (602р.) анти розселились аж до Мезії і Добруджі. До Антського
союзу входило в племінних груп, пізніше з них розвинулись племена уличів,
тиверців, полян, деревлян, сіверян( східний слов’яни).
Анти
були язичниками, мали капища, будували ідолів з каменю або дерева. Вони
поклонялись Божій-Матері. Вищим був Бог-творець блискавок. Найвідоміший вождь –
Бож (IV
ст. ). Високі, світловолосі, дужі люди.
Склавини:
· Міжплемінне слов’янське об’єднання
· Етнічна основа формування західних і східних слов’ян (
від Балкан до Вісли )
· Їх згадують Йордан і Прокопій Кесарський
· Колонізували Балкани в кінці VI – початок VII
ст.
· Не управляється однією людиною, а живуть у народоправстві
справи ведуть спільно
· Головний Бог – творець блискавок
· Вступаючи в бій, більшість іде на ворога « пішки, мають
не великі щити і списи в руках, панцира ж ніколи на себе не одівають»
· Є у тих і інших ( анти, склавини ) єдина мова, абсолютно
варварська
· « Та й зовнішністю вони один від одного нічим не
відрізняються, бо всі високі, дуже сильні, волоси не дуже світлі і не руді,
трохи червонуваті»
Анти
|
Склавини
|
IV-початок VII
ст.
|
V-VII
ст.
|
Площа Подніпров’я
|
Площа до
Дунаю, пн. Європи Подністров’я
|
Група східних
слов’ян
|
Вожді, віче
|
Високі,
волосся не дуже світлі і не руді, і не темні
|
Південні,
західні слов’яни
|
Єдина мова,
абсолютно варварська
|
Високі,
волосся не дуже світлі і не руді, і не темні
|
Язичництво,
головний Бог – творець блискавок
|
Язичництво,
головний Бог – творець блискавок
|
Капища, ідоли
з каменю і дерева народоправство
|
Капища, ідоли
з каменю і дерева народоправство
|
IV
ст. – походи на Балкани
|
VI
– початок VII
ст. колонізація Балкан, переселення до Одер, Вісла
|
Опрацювати параграф 55.
6 клас -христ. етика
Тема Урок узагальнення
пройти тест за посиланням, відповіді скинути на вайбер
https://naurok.com.ua/test/hristiyanska-etika-kontrolniy-test-6-klas-422278.html
26.05
6 клас-всесвітня історія
Тема Узагальнення з теми "Римська імперія"
Тема Узагальнення з теми "Римська імперія"
Опрацювати параграф 57. Виконайте тренувальні вправи за посиланнями або QR коду у підручнику ст.219 . Відіслати мені на вайбер
28.05
6 клас-всесвітня історія
Урок контролю і корекції навчальних досягнень із теми "Римська імперія"
Урок контролю і корекції навчальних досягнень із теми "Римська імперія"
Коментарі
Дописати коментар