Завдання для 7 класу
Шановні учні та батьки!
В зв’язку з карантином, навчання з 12 березня по 29травня , переведено на дистанційну форму, тому пропоную Вам завдання для виконання під час карантину, які розміщені на сторінці "Дистанційне навчання 7класи" на цьому блозі.
Бажаю успіхів у навчанні, здоров'я та спокою!!!
Робота під час карантину 12.03-29.05
12.03
7 клас-всесвітня історія Середньовічна культура західної Європи
Презентаціяhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-serednovichna-kultura-zahidno-vropi-7-klas-64448.html
Опрацювати параграф 18-19
17.03
7 клас- історія України
Практичне заняття: Виявити вплив західноєвропейських культур на повсякденне життя та розвиток мистецтв у Королівстві Руському . виконати завдання практичної із силки
https://vseosvita.ua/library/viaviti-za-dostupnimi-vizualnimi-i-tekstovimi-dzerelami-svidcenna-vplivu-zahidnoevropejskih-kultur-na-povsakdenne-zitta-i-rozvitok-mistectv-u-korolivs-135602.html
19.03
7 клас-всесвітня історія
Практичне заняття . Підготувати презентацію: Середньовічні замки та собори
31.03
7 клас- історія України
02.04
7 клас-всесвітня історія
Урок узагальнення.
Пройти тести за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1iFUtQcAaVskpVi3wNw6bJgFQq2LCFE9VrD9sD67DyOY/edit#response=ACYDBNhQPcK-F1SzovlshaSqBBJqo5L5iIJz26awZlrbutrFWHgHHLtNjTqrYNgeQRfCYB8
07.04
7 клас- історія України
Тема Входження українських земель до складу Великого князівства Литовського.
Подивитись відео по посиланні https://www.youtube.com/watch?v=j_SHV_VXr84
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1kZ0JAGpEeTl86mJELjNe7b6CdXcgbyPv3MZs8N7zzkM/edit
Опрацювати параграф 23
09.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Чернечі лицарські ордени - прочитати конспект-
14.04
7 клас- історія України
Тема Держави середньовічного Криму
подивитись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_hAdIboJxUs
Пройти тест за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1M_G5B4QYSsOGQF75sW2vc0W41Yn_30Rs5DorGB6XPkE/edit
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 24
16.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни.
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=iv_yQlnnGpU
Опрацювати параграф 20-21
21.04
7 клас- історія України
Тема Суспільне і церковне життя на теренах України ХІV-ХVст. Сільське господарство, ремесла і торгівля. Міста та магдебурзьке право.
Відео за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=L1_3j97bCMQ
1. Соціальна структура суспільства
23.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Північно- Східна Русь
Презентація за росиланням https://vseosvita.ua/library/didakticni-materiali-prezentacia-do-uroku-pivnicno-shidna-rus-v-xi-xv-stvsesvitna-istoria-7-klas-134621.html
Опрацювати параграф 22-23
28.04
7 клас- історія України Практичне заняття : Етнічний склад населення України. Повсякденне життя.
ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ З ПАРАГРАФУ 29 сфотографувати та скинути на вайбер
30.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Утворення Османської імперії
Подивитись відео
https://www.youtube.com/watch?v=CtW-pKNoXfM
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1VkJY8oUqTNSnVfWBO2oleG3uBVi3kUjBXqetUa6nsPE/edit
7 клас- історія України
Тема Пам'ятки середньовічної культури України
Подивитись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=yQzYR-KnbGk
07.05
7 клас-всесвітня історія
Тема Практичне занятття
Виявлення в пам'ятках культури народів Центрально-східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської культурних традицій.
Домашнє завдання:написати повідомлення та скинути мені на вайбер
7 клас- історія України
Урок узагальнення з теми " Удільні князівства у складі сусідніх держав"
Пройти тести за посиланням
7 клас-всесвітня історія Урок узагальнення
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1ic1rp3E9gkS4QH5PFApkYdXML4fgvZNqFAg-UYe_-t0/edit
7 клас- історія України
Тема Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя
Домашнє завдання: назвати основні внески Русі-України у формуванні європейської цивілізації ( скинути на вайбер)
Опрацювати конспект
7 клас-всесвітня історія
Тема Середньвічні Китай та Індія
7 клас- історія України
Урок узагальнення тематичне оцінювання
Тестування пройти за посиланням результат - зробити скріншот та переслати по вайберу
https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-kontrolna-robota-za-kurs-serednovichno-istori-ukra-ni-518307.html
7 клас-всесвітня історія
Тема Середньвічні Китай та Індія
Робота під час карантину 12.03-29.05
12.03
7 клас-всесвітня історія Середньовічна культура західної Європи
Презентаціяhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-serednovichna-kultura-zahidno-vropi-7-klas-64448.html
Опрацювати параграф 18-19
17.03
7 клас- історія України
Практичне заняття: Виявити вплив західноєвропейських культур на повсякденне життя та розвиток мистецтв у Королівстві Руському . виконати завдання практичної із силки
https://vseosvita.ua/library/viaviti-za-dostupnimi-vizualnimi-i-tekstovimi-dzerelami-svidcenna-vplivu-zahidnoevropejskih-kultur-na-povsakdenne-zitta-i-rozvitok-mistectv-u-korolivs-135602.html
19.03
7 клас-всесвітня історія
Практичне заняття . Підготувати презентацію: Середньовічні замки та собори
31.03
7 клас- історія України
ТЕМА. Урок узагальнення Тематичне оцінювання
Тести вирішити письмово, сфотографувати та скинути мені на вайбер
Тест: "КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ
(ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)".
(ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)".
Завдання №1 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
В якому бою загинув князь Роман Мстиславович?
| |
1)
|
у бою проти половців 1239
|
2)
|
у бою під Завихвостом на Віслі 1205р.
|
3)
|
у поході проти монголо-татар 1240-1241рр.
|
4)
|
у поході проти литовців і ятвягів 1243р.
|
Завдання №2 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Ярослав Осомисл князював на Галицькій землі у
| |
1)
|
1240-1245рр.
|
2)
|
1153-1187рр.
|
3)
|
1185-1187рр.
|
4)
|
1199-1205рр.
|
Завдання №3 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Хто вперше об’єднав Галицьке і Волинське князівства в єдину державу?
| |
1)
|
Волинський князь Роман Мстиславович
|
2)
|
Переяславський князь Ярослав
|
3)
|
Галицький князь Володимир
|
4)
|
Київський князь Володимир Мономах
|
Завдання №4 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Вкажіть роки князювання Романа Мстиславича?
| |
1)
|
1177-1194рр.
|
2)
|
1199-1205рр.
|
3)
|
1153-1187рр.
|
4)
|
1180-1202рр.
|
Завдання №5 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
В якому році утворилась Галицько-Волинська держава?
| |
1)
|
1199р.
|
2)
|
1104р.
|
3)
|
1153р.
|
4)
|
1177р.
|
Завдання №6 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
В якому році відбулося утвердження Данила Романовича в Галичині?
| |
1)
|
1238р.
|
2)
|
1199р.
|
3)
|
1205р.
|
4)
|
1242р.
|
Завдання №7 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Грамоти ханів Золотої Орди, що надавали право на управління окремими державами чи областями, підлеглим Орді.
| |
1)
|
ясир
|
2)
|
ярлик
|
3)
|
ясса
|
4)
|
пергамент
|
Завдання №8 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Зміна торговельної кон’юнктури, частковий занепад Києва як торгового центру наприкінці ХІ - ХІІ ст. сприяли:
| |
1)
|
політичній роздробленості
|
2)
|
посиленню залежності Русі від Візантійської імперії
|
3)
|
втраті державної незалежності Русі
|
4)
|
занепаду ремесла та сільського господарства
|
Завдання №9 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Похід новгород-сіверського князя Ігоря проти половців, незабаром описаний у "Слові про похід Ігоревім", відбувся у
| |
1)
|
1184р.
|
2)
|
1106р.
|
3)
|
1206р.
|
4)
|
1185р.
|
Завдання №10 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Вкажіть рік найдавнішої згадки у київському літописі назви «Україна»
| |
1)
|
1187 р.
|
2)
|
1097 р.
|
3)
|
1132 р.
|
4)
|
1087 р.
|
Завдання №11 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Позначте варіант, де названо подію, після якої Данило Романович остаточно утвердився як правитель Галицько-Волинської держави:
| |
1)
|
битва на р. Калка
|
2)
|
битва під Дорогичином
|
3)
|
підкорення Києва
|
4)
|
Ярославська битва
|
Завдання №12 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Позначте варіант, у якому названо наслідок поїздки Данила Галицького до Золотої Орди:
| |
1)
|
укладання угоди про спільні воєнні дії
|
2)
|
здобуття повної самостійності князівства
|
3)
|
укладання угоди про торгівлю
|
4)
|
визнання васальної залежності князівства.
|
Завдання №13 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Позначте ім’я князя, який переніс столицю Галицько-Волинської держави з Холма до Львова:
| |
1)
|
Володимир
|
2)
|
Юрій II Болеслав
|
3)
|
Юрій І
|
4)
|
Лев І;
|
Завдання №14 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Позначте ім’я галицького «славетного співця», про якого йдеться в Галицько-Волинському літописі:
| |
1)
|
Братила
|
2)
|
Боян
|
3)
|
Алімпій
|
4)
|
Митуса
|
Завдання №15 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Яке місто було захоплене і розорене монголами в 1240 р.?
| |
1)
|
Чернігів
|
2)
|
Переяслав
|
3)
|
Галич
|
4)
|
Київ
|
Завдання №16 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Що стало передумовою тимчасової втрати в 1205 р. державної єдності Галицько-Волинського князівства?
| |
1)
|
монгольська навала на землі Південно-Західної Русі
|
2)
|
агресія Угорського та Польського королівств
|
3)
|
змова галицьких бояр на чолі з боярином Володиславом Кормильчичем
|
4)
|
загибель князя Романа Мстиславича у битві під Завихостом
|
Завдання №17 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Унаслідок Ярославської битви (1245 р.) князь Данило Романович
| |
1)
|
поширив свою владу на Волинь і відновив єдність держави свого батька
|
2)
|
позбувся політичної залежності від ханів Золотої Орди
|
3)
|
зупинив просування тевтонських рицарів-хрестоносців на руські землі
|
4)
|
зламав опір галицького боярства та остаточно утвердився при владі
|
Завдання №18 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
У період правління якого князя Галицько-Волинська держава потрапила в залежність від Золотої Орди?
| |
1)
|
Мстислав Володимирович
|
2)
|
Роман Мстиславич
|
3)
|
Ярослав Осмомисл
|
4)
|
Данило Романович
|
Завдання №19 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Чим було зумовлене руйнування Данилом Галицьким укріплень частини міст у Галичині та на Волині?
| |
1)
|
зміцненням королівської влади
|
2)
|
поразкою у боротьбі з монголами
|
3)
|
боротьбою з боярською опозицією
|
4)
|
успіхами у боротьбі з Угорщиною та Польщею
|
Завдання №20 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
У битві на річці Калка в 1223 р. союзниками руських князів були
| |
1)
|
монголи
|
2)
|
хозари
|
3)
|
печеніги
|
4)
|
половці
|
Завдання №21 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Про якого князя йдеться в уривку із джерела? «І оддав він Київ у руки [воєводі] Дмитрові [щоб] удержати [город] проти іноплемінних народів, безбожних татар (монголів)…»
| |
1)
|
Володимир Мономах
|
2)
|
Ярослав Осмомисл
|
3)
|
Данило Галицький
|
4)
|
Роман Мстиславич
|
Завдання №22 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
У якому році відбулась подія, описана в уривку із джерела? «Данило вийшов з військом із Холма та на третій день став у Галичі… увійшов у свій город… та прийняв стіл свого батька, та проголосив перемогу…»
| |
1)
|
1238 р.
|
2)
|
1245 р.
|
3)
|
1199 р.
|
4)
|
1205 р.
|
Завдання №23 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Який київський храм став останнім центром опору киян під час облоги міста монгольськими військами хана Батия в 1240 р.?
| |
1)
|
Михайлівський Золотоверхий собор
|
2)
|
Софійський собор
|
3)
|
Успенський собор
|
4)
|
Десятинна церква
|
Завдання №24 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
«Не почавивши бджіл, меду не наїсися» Про що свідчить вислів Роман Мстиславовича
| |
1)
|
розправа з кочівниками
|
2)
|
страчення бояр
|
3)
|
перемога над рицарями-хрестоносцями
|
4)
|
збір меду диких бджіл
|
Завдання №25 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
У 1238 р. Данило Романович розгромив під ______________ тевтонських рицарів, що вторглися в його володіння. За літописом, Данило напередодні битви виголосив: «Не годиться держати нашу батьківщину крижевникам (хрестоносцям)».
| |
1)
|
Дорогочином
|
2)
|
Ярославлем
|
3)
|
Холмом
|
4)
|
Завихвостом
|
Завдання №26 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Великий західний похід очолив хан
| |
1)
|
Батий (Бату)
|
2)
|
Субудай
|
3)
|
Удигей
|
4)
|
Чингісхан
|
Завдання №27 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
У 1242 р. монголи повернулися до причорноморських і прикаспійських степів, де заснували власну державу ______________ зі столицею в місті Сарай (Палац) у дельті річки Волги.
| |
1)
|
Золота Орда
|
2)
|
Діамантова Орда
|
3)
|
Мідна Орда
|
4)
|
Срібна Орда
|
Завдання №28 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Який князь домігся утворення окремої Галицької православної митрополії (1303 р.), зміцнивши свою владу та незалежність князівства.
| |
1)
|
Юрій ІІ Болеслав
|
2)
|
Юрій I
|
3)
|
Данило Галицький
|
4)
|
Лев І
|
Завдання №29 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Останній самостійний володар князівства під ім’ям _________________ (1325—1340 рр.).
| |
1)
|
Василько
|
2)
|
Лев І Шалений
|
3)
|
Юрій ІІ Болеслав
|
4)
|
Юрій І Львович
|
Завдання №30 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Між Польщею і Литвою було укладене перемир’я: Галичина відійшла до Польщі, а Волинь із містами Володимир, Луцьк, Белз, Холм та Берестейщиною — до Литви. Такий поділ був скріплений у 1366 р. договором
| |
1)
|
«Вічний мир»
|
2)
|
«Андрусівське перемир'я»
|
3)
|
«Білоцерківський»
|
4)
|
«Компьєнське перемир'я»
|
Завдання №31 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
Кревська унія
| |
1)
|
1285
|
2)
|
1485
|
3)
|
1185
|
4)
|
1385 р.
|
Завдання №32 ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ
| |||
Співвіднесіть терміни лівої та правої колонки:
| |||
1)
|
Курултай
|
1)
|
Монгольська держава заснована ханом Батиєм яка охоплювала величезну територію – від р. Іртиш на сході до Карпат на Заході
|
2)
|
Золота Орда
|
2)
|
Навівнезалежні держави на які розпалася Монгольська держава
|
3)
|
Улус
|
3)
|
Вожді племен у монголів
|
4)
|
Нойон
|
4)
|
Великий з’їзд монгольської знаті
|
5)
|
Ханський наглядач за діяльністю руських князів
|
Завдання №33 ВИБІР ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
| |
«…І не було чути (нічого) од звуків скрипіння возів його, ревіння безлічі верблюдів його і од звуків іржання стад коней його, і сповнена була земля Руська ворогами».
Про яку подію йдеться в наведеному уривку з документа?
| |
1)
|
Битва під Ярославлем
|
2)
|
Оборона Києва
|
3)
|
Битва під Дорогочином
|
4)
|
Грюнвальдська битва
|
Завдання №34 ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ
| |||
Установіть відповідність
| |||
1)
|
ясир
|
1)
|
намісник хана Золотої Орди в підвладних країнах, який проводив облік населення й збирав данину.
|
2)
|
хан
|
2)
|
грамота-дозвіл від монгольського хана на володіння землями в обмін на визнання його зверхності та зобов’язання сплачувати йому данину
|
3)
|
баскак
|
3)
|
бранці, полонені, яких захоплювали під час розбійницьких нападів
|
4)
|
ярлик
|
4)
|
військовий вождь монголів, який передавав владу у спадок
|
5)
|
знатний монгол, який піднявся над рядовими родичами
|
Завдання №35 ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ
| |||
Співвіднесіть дати з подіями.
| |||
1)
|
1340 р.
|
1)
|
об’єднання Галицького та Волинського князівств
|
2)
|
1199 р.
|
2)
|
похід хана Батия на Русь
|
3)
|
1223 р.
|
3)
|
розпад Галицько-Волинської держави.
|
4)
|
1236 р.
|
4)
|
битва на р. Калці
|
5)
|
взяття монголами Києва
|
Завдання №36 ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ
| |
Розташуйте назви українських князівств у послідовності їх загарбання монголо-татарами:
| |
1)
|
Галицько-Волинське
|
2)
|
Переяславське
|
3)
|
Київське
|
4)
|
Чернігівське
|
Завдання №37 ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ
| |
Розташуйте в хронологічній послідовності події:
| |
1)
|
битва на р. Калка
|
2)
|
закінчення руйнівних походів монголо-татар.
|
3)
|
початок правління Юрія І
|
4)
|
облога і розорення Києва військами хана Батия
|
Завдання №38 ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ
| |
Установіть послідовність подій
| |
1)
|
Перша згадка назви «Україна» в писемних джерелах
|
2)
|
Любецький з’їзд князів
|
3)
|
Коронування Данила Галицького
|
4)
|
Захоплення Києва монголами на чолі з ханом Батиєм
|
Завдання №39 ВИБІР ТРЬОХ ПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ
| |
Позначте словосполучення, що характеризують особливості архітектури Галицько-Волинської держави:
| |
1)
|
здобутки романської архітектури
|
2)
|
чітке планування міст
|
3)
|
червона плінфа
|
4)
|
відсутність орнаментів
|
5)
|
відсутність дитинця
|
6)
|
вапняні блоки
|
7)
|
головний осередок розвитку архітектури - міста
|
Завдання №40 ВИБІР ТРЬОХ ПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ
| |
Позначте правильні твердження щодо історичного значення коронації Данила Галицького:
| |
1)
|
збагачення Даниловичів
|
2)
|
посилилась роль галицького боярства
|
3)
|
покладено край зазіханням іноземних держав на українські землі
|
4)
|
королівство стало силою, здатною об’єднати навколо себе інші українські землі;
|
5)
|
князівство звільнилося від золотоординської залежності
|
6)
|
Галицько-Волинське князівство за законом стало самостійною Українською державою;
|
7)
|
існування Української держави визнала Європа;
|
Завдання №41 ВИБІР ТРЬОХ ПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ
| |
Після приєднання Києва під владою Романа Мстиславича опинилися Київське, _________, _________, _________ князівства.
| |
1)
|
Володимиро-Суздальське
|
2)
|
Чернігівське
|
3)
|
Переяславське
|
4)
|
Волинське
|
5)
|
Галицьке
|
6)
|
Турово-Пінське
|
7)
|
Новгород-Сіверське
|
Завдання №42 ВИБІР ТРЬОХ ПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ
| |
Установіть послідовність правління князів:
| |
1)
|
Лев Данилович.
|
2)
|
Роман Мстиславович;
|
3)
|
Юрій ІІ Болеслав
|
4)
|
Данило Галицький;
|
02.04
7 клас-всесвітня історія
Урок узагальнення.
Пройти тести за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1iFUtQcAaVskpVi3wNw6bJgFQq2LCFE9VrD9sD67DyOY/edit#response=ACYDBNhQPcK-F1SzovlshaSqBBJqo5L5iIJz26awZlrbutrFWHgHHLtNjTqrYNgeQRfCYB8
07.04
7 клас- історія України
Тема Входження українських земель до складу Великого князівства Литовського.
Подивитись відео по посиланні https://www.youtube.com/watch?v=j_SHV_VXr84
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1kZ0JAGpEeTl86mJELjNe7b6CdXcgbyPv3MZs8N7zzkM/edit
Опрацювати параграф 23
09.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Чернечі лицарські ордени - прочитати конспект-
Лицарські ордени: як воїни-ченці впливали на долі держав
Духовно-лицарські ордени на карті середньовічної
Середньовічні духовно-лицарські ордени почали серйозно впливати на політичні процеси в Європі того часу, вели самостійні війни і укладали угоди від свого імені. Про вплив лицарських орденів на Європу того часу сьогодні і поговоримо.
Тевтонська експансія
Орден святої Марії Тевтонської був затверджений Папою Інокентієм III у 1198 році і номінально підпорядковувався Ватикану та імператору Священної Римської Імперії. Але дуже швидко тевтонці придбали такий вплив, що отримали можливість самостійно визначати свою внутрішню і зовнішню політику.
На думку деяких дослідників під час хрестових походів у Святу землю Тевтонський орден не виявив особливого героїзму. Дисципліна серед тевтонців залишала бажати кращого, тому орден досить рано повернувся до Європи. А після того, як султан Бейбарс взяв штурмом фортецю Монфор у Верхній Галілеї, тевтонці остаточно влаштувалися у Венеції.
На початку XIV століття тевтонці щільно осіли в Пруссії і звернули свій погляд на схід. Офіційною причиною військової експансії стала боротьба проти язичницьких прибалтійських племен і насадження католицтва в тих землях. Але насправді причини були куди більш прозаїчні - орден намагався створити свою суверенну державу.
Популярні новини зараз
Просуваючись на схід війська ордена зіткнулися з двома потужними державами, що не поспішали визнавати владу братів-лицарів. Польща на той момент стала серйозним політичним гравцем в регіоні під керівництвом короля Владислава Локотки. А сусідня Литва була об'єднана амбітним князем Гедеміном.
У 1315 Гедемін і Владислав вирішили боротися проти тевтонської експансії спільно і уклали союз. Почалася тривала серія воєн, яка закінчиться тільки через століття, коли німецькі лицарі зазнали остаточної поразки в Грюнвальдській битві.
Паралельно з війною на сході, намітився сильний розкол між Тевтонським орденом і Ватиканом. Справа в тому, що накопичуючи могутність, орден поступово виходив з-під впливу Папської курії, набуваючи повну незалежність. Магістри ордена перестали зважати на призначенням папських єпископів і могли легко ігнорувати накази з Ватикану.
Та й сам Папський престол був тоді надто слабкий, адже Папа сидів у Авіньйоні і повністю залежав від французьких королів. Скориставшись цим, Тевтонський орден набуває фактичний суверенітет і починає вести самостійну міжнародну політику.
До речі, одним із доказів наявності суверенітету є той факт, що Перший Торунський мир, укладений після Грюнвальдської битви, був підписаний Тевтонським орденом самостійно, без візування Папою або імператором. Проте, ряд військових поразок від литовців і поляків сильно похитнув позиції ордена і в підсумку привів до його ліквідації як самостійної держави в 1525 році.
Лівонський орден
Окремо варто сказати про Лівонський орден, який, хоч і був частиною Тевтонського, але має власну історію. Він був утворений в 1237 році на базі розгромленого язичниками Ордена мечоносців.
Отримавши право вважати Лівонський орден своїм відділенням, тевтонці отримали в своє володіння і його землі на території сучасних Латвії та Естонії. Поступово лівонці стали досить могутньою організацією, яка могла собі дозволити викупити у датського короля Вальдемара IV ціле Естляндське грецогство і міста Ревель (Таллінн) і Нарву.
Більш того, Ливонское відділення не брало участі в Грюнвальдській битві, так що пережило самих тевтонців. Побоюючись російської експансії орден уклав союз зі старими ворогами - Литвою. Але в 1558 році Іван Грозний розбив ливонскі війська і захопив більшу частину їх земель в Прибалтиці. Орден було ліквідовано.
Діяльність Тевтонського та Лівонського орденів докорінно змінила життя прибалтійський племен і багато в чому заклала основи для існування і кордонів сучасних Латвії та Естонії.
Загадкові мальтійці
Якщо тевтонці часто вступали в конфлікт з Ватиканом, то лицарі Мальтійського ордена (госпітальєри) завжди були вірною караючої рукою Папи Римського. Тому суверенітет у мальтійців був не тільки фактичним, а й юридичним. Для визначення правової природи ордена Папою Тієм VII була скликана спеціальна комісія кардиналів, яка постановила, що Мальтійський орден підпорядковується тільки Папському престолу, і незалежний від будь-якої світської влади.
Це автоматично робило землі, що належать ордену, окремою державою, зі своєю Конституцією, владою і укладом. Навіть зараз територія ордена, яка, правда, звузилася, до декількох будівель в Римі, визнається Італією суверенною державою, з якою встановлені дипломатичні відносини.
Але ж раніше земель у ордена була набагато більше. І це не тільки Мальта і Родос, а й володіння на території сучасної Лівії, острови в Карибському морі та безліч фортець в Святій землі.
Деякі історики вважають, що Ватикан розглядав Мальтійський орден, як буфер між сходом і заходом. Будь-який султан або шейх, що задумав напасти на християнський світ з моря, незмінно опинявся у володіннях ордена. А воювати госпітальєри вміли. Складно сказати, як склалася б історія земель на півдні Європи, якби Мальтійський орден не стояв на їх варті.
А що у нас?
Класичні духовно-лицарські ордени - це суто західноєвропейське католицьке явище, і на території сучасної України ніхто ніколи таких орденів не засновував. Але не варто забувати, що будь-який такий орден - це по суті справи просто об'єднання воїнів. Найчастіше в брати-лицарі йшли молодші сини дворянських сімей, безземельні лицарі, позбавлені спадщини та інші молоді чоловіки, для яких меч виявлявся єдиним знаряддям праці.
Об'єднання таких людей під одним прапором - неминучий для європейської держави історичний процес, який трохи в іншій формі почався і в Україні, вилившись в створення Запорізької Січі. Але це, так би мовити, вже зовсім інша історія.
14.04
7 клас- історія України
Тема Держави середньовічного Криму
подивитись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=_hAdIboJxUs
Пройти тест за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1M_G5B4QYSsOGQF75sW2vc0W41Yn_30Rs5DorGB6XPkE/edit
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ПАРАГРАФ 24
16.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни.
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=iv_yQlnnGpU
Опрацювати параграф 20-21
7 клас- історія України
Тема Суспільне і церковне життя на теренах України ХІV-ХVст. Сільське господарство, ремесла і торгівля. Міста та магдебурзьке право.
Відео за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=L1_3j97bCMQ
1. Соціальна структура суспільства
Опрацювати ст.177-179
2) Виходячи зі складу населення, назвіть основні галузі господарства.
3) Назвіть з числа наведених категорій населення тих, кого можна віднести до привілейованих і залежних.
Опрацьовуючи матеріал підручника про основні ознаки економічного життя українців, учні мають дати відповіді на питання.
Які системи обробки землі використовували селяни у XIV-XV ст.? Чому в різних регіонах використовувалися різні системи обробки?
Поясніть значення слів «кріпацтво», «панщина», «оброк», «пан», «челядь».
Використовуючи метод «Мозкового штурму», учні дають оцінку змінам, що відбувалися у становищі українського селянства.
Висновок. У XIV-XV ст. відбувається процес закріпачення селянства, що призвело до уповільнення розвитку сільського господарства та посилення боротьби проти поневолючів.
2. Розвиток міст. Поширення магдебурзького права
Учитель. У ХІІІ ст. в країнах Європи почалося процес відродження міст як політичних та економічних центрів. Значно пожвавилася торгівля, відчутно розвинулися ремесла. Міста починають боротьбу проти своїх власників - феодалів і церкви. В разі перемоги городян міста отримували право на самоврядування.
1) Яку назву отримало право міст на самоврядування?
2) Звідки походить ця назва?
Міста на українських землях також докладали чимало зусиль, щоб отримати право на самоврядування.
Робота з підручником
За допомогою підручника складіть схему, яка б відображала основні категорії селян та характеризувала їхнє становище.
Мій конспект
Галузь господарства
|
Особливості розвитку
|
Сільське господарство
| |
Промисли
|
3. Зростання міст. Магдебурзьке право
Розповідь учителя
У ХІІІ ст. в країнах Європи розпочався процес відродження міст як політичних та економічних центрів. Значно пожвавилася торгівля, відчутно розвинулися ремесла. Міста починають боротьбу проти своїх власників — феодалів і церкви. У разі перемоги городян міста отримували право на самоврядування.
Робота із джерелом
Прочитайте уривок із джерела та дайте відповіді на запитанн-.усно
(Це місто) дуже багате на іноземні товари, бо нема шляху більш звичного, як давня, давно прокладена і добре відома дорога, що веде з чорноморського порту, міста Кафи, через ворота Таврики, на Таванську переправу на Дніпрі, а звідти степом у (це місто); цією дорогою відправляють з Азії, Персії, Індії, Аравії і Сирії на північ у Московію, Псков, Новгород, Швецію і Данію всі східні товари, а саме: коштовні камені, шовк і шовкові тканини, ладан, пахощі, шафран, перець й інші прянощі. Цією дорогою часто їдуть іноземні купці; вони створюють загони, іноді в тисячу осіб, які називають караванами, і супроводять обози, що складаються з численних навантажених возів і нав’ючених верблюдів. Раніше такі каравани платили значне мито… при переправі через Борисфен у Тавані; там і до цього часу збереглась у цілості кам’яна будівля зі склепіннями, яку і наші, і татари, і греки називають Вітовтовою банею, і розповідають, що в ній жив колись митник Великого князівства Литовського, що збирав мито…
У непоказних київських хатах зустрічається не тільки достаток, але навіть величезна кількість плодів, овочів, меду, м’яса, риби… Мені самому доводилося бачити шовк, який обходився дешевше, ніж льон у Вільні, і перець, дешевший за сіль.
1) Про яке місто йдеться у спогадах сучасника
2) Яку роль воно відігравало в міжнародній торгівлі в ХV—ХVІ ст.?
3) Який «звичний шлях» пригадує автор?
4) Із якими країнами українські землі були пов’язані торговельними шляхами?
5) Чому для перевезення товарів купці об’єднувалися в каравани? Що їм загрожувало?
6) Як наведене джерело відображає розвиток торгівлі в місті?
Аналіз інформації
Історик М. Довнар-Запольський зазначає: «У міщанах південних міст було б помилково вбачати міський клас у власному розумінні цього поняття. Він був міським тільки у сенсі осілості в місті, виконанні міських повинностей та користуванні старовинними міськими вольностями. За своїми ж заняттями південне міщанство було нижчим військово-службовим класом…»
1) Якими були основні заняття жителів звичайних міст?
2) Чим були викликані особливості занять міщан півдня України?
Пошук інформації
1) Із представників яких національностей складалося населення великих міст у Центрі, на Сході, Заході, Півдні України?
2) Чим ви можете пояснити відмінності в етнічному складі українських міст?
3) Поміркуйте та поясніть, чому сільське населення не відрізнялося такою «строкатістю».
Робота із джерелом
Прочитайте уривок із книги М. Аркаса «Історія України-Руси» та дайте відповіді на запитання.
Багато городів за ті часи дістали од князів Литовських так зване «магдебурзьке право». Це право давало городянам велику самостійність і незалежність од влади державної; по тому праву городська рада порядкувала усіма справами в городі: громада вибирала з-поміж себе «бургомістра» і «лаву», в котрій було чотири «райці», 12 «лавників» (присяжні засідателі) і «війт»; війта обирали до смерті — він був судією для городян. «Рада» і «лава» звалися заразом «магістрат».
1) Поясніть, що таке «магдебурзьке право».
2) Чому міста бажали його отримати?
3) Складіть схему, яка б відображала систему самоврядування за магдебурзьким правом.
Робота із джерелом
Прочитайте уривок із юридичного коментаря 1565 р. про права і обов’язки міської ради та дайте відповіді на запитання.
Обов’язком ради і бурмістрів є принаймні раз на тиждень, або кожний раз, коли вимагатиме потреба, збиратися в ратушу, радитися про добро громади, здобувати нові користі для громади і запобігати шкодам, залагоджувати й розсуджувати всілякі спори, вишукувати способи, щоб їжа і напої у місті не були дорогими, і карати продавців, які порушуватимуть розпорядження райців або загальні ухвали. Окрім цього, вони мають наглядати за пекарями, різниками, шинкарями, пильнувати обману в мірах і вагах під час продажу їжі, напоїв та іншого товару… Рада також має запобігати сваркам у місті, боронити від кривд сиріт і вдів та викорінювати шкідливі і безчесні ігри — карти, кості й таке інше негідне. Кожного року рада мусить складати рахунки з усіх міських прибутків перед старшими й визначнішими людьми з громади.
1) Поясніть значення слів «рада», «бурмістр», «ратуша», «райці».
2) Визначте основні обов’язки міської ради.
3) Які порушення зустрічалися в середньовічних містах найчастіше?
4) Чи необхідно розв’язувати перелічені у джерелі проблеми в сучасному місті? Який орган самоврядування займається основними проблемами вашого міста?
V. Закріплення навчального матеріалу.
Завдання на закріплення
Тестове завдання
Установіть відповідність між визначеннями та поняттями. (Завдання заздалегідь оформлене на дошці.)-письмово
1 адміністративний орган, суд у цивільних справах
2 посадова особа, що керувала діяльністю ради
3 орган міського самоврядування
4 кримінальний суд
|
А магістрат
Б рада
В лава
Г бурмістр
Д війт
|
1. Опрацювати відповідний матеріал підручника.-параграф25-26
23.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Північно- Східна Русь
Презентація за росиланням https://vseosvita.ua/library/didakticni-materiali-prezentacia-do-uroku-pivnicno-shidna-rus-v-xi-xv-stvsesvitna-istoria-7-klas-134621.html
Опрацювати параграф 22-23
28.04
7 клас- історія України Практичне заняття : Етнічний склад населення України. Повсякденне життя.
ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ З ПАРАГРАФУ 29 сфотографувати та скинути на вайбер
30.04
7 клас-всесвітня історія
Тема Утворення Османської імперії
Подивитись відео
https://www.youtube.com/watch?v=CtW-pKNoXfM
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1VkJY8oUqTNSnVfWBO2oleG3uBVi3kUjBXqetUa6nsPE/edit
Опрацювати параграф 26
05.05
7 клас- історія України
Тема Пам'ятки середньовічної культури України
Подивитись відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=yQzYR-KnbGk
Опрацювати параграф 27-28 Скласти таблицю:
1-галузь культури
2-визначні представники
3-здобутки/ назви творів,споруд та інше- скинути на вайбер фото. Завдання на оцінку
07.05
7 клас-всесвітня історія
Тема Практичне занятття
Виявлення в пам'ятках культури народів Центрально-східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської культурних традицій.
Домашнє завдання:написати повідомлення та скинути мені на вайбер
12.05
7 клас- історія України
Урок узагальнення з теми " Удільні князівства у складі сусідніх держав"
Пройти тести за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1aEnVg3X053sCLe56kfF0pEFLtHUF5tndrn4DMp6dH8s/edit
14.057 клас-всесвітня історія Урок узагальнення
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.
Пройти тестування за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/1ic1rp3E9gkS4QH5PFApkYdXML4fgvZNqFAg-UYe_-t0/edit
19.05
7 клас- історія України
Тема Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя
Домашнє завдання: назвати основні внески Русі-України у формуванні європейської цивілізації ( скинути на вайбер)
Опрацювати конспект
В історії русі-України можна виділити такі основні періоди:I період: перша половина 9 — кінець 10 ст.Виникнення Давньоруської держави, значне розширення її меж. Формування територіально-політичної структури держави відбувалося шляхом підкорення київським князем протягом 9-10 ст. східнослов’янських племен.II період: кінець 10 — середина 11 ст.Період розквіту Київської держави (Русі-України). Зміцнення державного управління. Завершено об’єднання племен східних слов’ян навколо Києва. Другий період охоплює князювання Володимира Великого (980-1015) та Ярослава Мудрого (1019-1054), що було добою зміцнення Києвом своїх завоювань і досягнення ним вершин політичної могутності й стабільності, економічного та культурного розквіту. На противагу територіальному зростанню попереднього періоду тут переважає внутрішній розвиток.III період: друга половина 11 — 13 ст.Період феодальної роздробленості і занепаду. Останній період характеризують безупинні руйнівні князівські чвари, загроза нападів кочових племен та економічний застій.Із другої половини 11 ст. інтенсивно розвивається процес відокремлення від Києва і перетворення на самостійні князівства окремих земель. Першим з них було Чернігівське, закріплене за нащадками сина Ярослава Мудрого — Святослава. Русь-Україна фактично розпалася на окремі князівства: Київське, Володимиро-Суздальське, Новгородське, Галицько-Волинське, Переяславське, Полоцько-Мінське та ін. Кількість князівств збільшується з 15 у середині 12 ст. до 50 у середині 13 ст. Кожна земля в мініатюрі відтворювала політичні особливості Київської держави, зберігаючи таку саму політичну систему з відповідними інститутами і функціями.Вистояти в цю скрутну добу вдалося лише галицько-Волинському князівству. Саме тут на певний час зосередилося державне життя русичів. Волинський князь Роман Мстиславович 1199 року об’єднав Волинь і Галичину, створивши Галицько-Волинське князівство. 1202 року до своїх володінь він приєднав Київ, поширив кордони князівства від Карпат до Дніпра.
Сину Романа Мстиславовича Данилу Галицькому вдалося 1238 р. відродити могутнє галицько-Волинське князівство і відновити процес консолідації давньоруських земель. 1239 р. Данило знову приєднав до своїх володінь Київські землі. Проте, коли Данило вже відбудував свою державу, на руські землі напали монголи, які після зруйнування в грудні 1240 р. Києва пішли походом на Волинь і галичину. Данило змушений був визнати залежність від Золотої Орди і платити їй данину. Прийнявши корону з рук папи римського, Данило галицький, завдяки особистим якостям володаря, зумів об’єднати під своєю владою більшість князівств Київської держави. Однак за його нащадків процес розпаду галицько-Волинської держави набув незворотного характеру, і в першій половині 14 ст. вона втратила незалежність.
Україна у 14 — в першій половині 16 ст.
Протягом 14 — першої половини 15 ст. землі південно-західної Русі були поділені між сусідніми державами. До складу Литви увійшли Волинь, Київщина, Переяславщина, Чернігівщина, Сіверщина. галичина опинилася під владою Польщі. Між Польським королівством та Великим князівством Литовським було поділено Поділля. Наприкінці 15 ст. свої права на землі, що входили свого часу до Русі-України, почало заявляти Московське князівство. Урешті-решт, до нього відійшли Чернігово-Стародубське й Новгород-Сіверське князівства. Завойоване угорцями ще в другій половині 11 ст. Закарпаття після припинення існування Угорської держави було поділене між Австрією та Трансільванією. У середині 14 ст. Угорське та Польське королівства поділили між собою Буковину. Однак незабаром її північна частина опинилася у складі новоутвореного Молдавського князівства. Наприкінці 15 ст. до нього було приєднано також частину Галичини. 1355-1356 рр. литовський князь Ольгерд завоював Чернігово-Сіверщину, а 1362 року захопив Київ. Улітку 1362 року військо Ольгерда розгромило загони кількох татарських ханів. До Литви відійшли Київщина та Поділля.
У середині 1385 р. між Литвою і Польщею була підписана Кревська унія, за якою литовський князь Ягайло мусив прилучити литовські й руські землі до корони Польської. Унією передбачалося приєднання Великого князівства Литовського до Польщі. Звичний порядок адміністративного управління змінювався на новий, який не відповідав національним традиціям. Посилювалися соціальні та релігійні суперечності. Зазнали змін форма та структура земельної власності.Водночас надання містам магдебурзького права сприяло перетворенню їх на самоврядні осередки. Це помітно послаблювало залежність міської громади від місцевих органів державної адміністрації чи приватних власників. Створювалися більш сприятливі умови для розвитку ремесел і промислів.
За доби Середньовіччя на етнічних українських землях склалася в цілому типова для тогочасного суспільства соціальна структура. Як і в країнах Заходу, населення поділялося на окремі групи — стани, наділені різними правами, що мали різні обов’язки перед державою.
Середньовічна доба в історії України є важливим етапом в її цивілізаційному поступі. На цьому етапі відбулося поєднання загальноєвропейських закономірностей і національних особливостей, які взаємно доповнювалися й збагачувалися. Незважаючи на всі місцеві відмінності та зміни у своєму політичному статусі, за Середньовіччя усі історичні регіони нашої Батьківщини розвивалися як єдине ціле. Ця єдність забезпечувалася насамперед через культуру й духовність народу, об’єднавчі тенденції в яких виявилися найбільш стійкими.
Українське Середньовіччя залишило по собі чимало таємниць, оповитих легендами й міфами. Розгадати їх намагається не одне покоління вчених-істориків. І, можливо, саме комусь із вас, тих, хто сьогодні зробив перші кроки на шляху до пізнання минулого свого народу, в не такому вже й далекому майбутньому судитиметься зробити великі відкриття в такій захопливій і водночас такій складній науці, якою є історія.
21.05
7 клас-всесвітня історія
Тема Середньвічні Китай та Індія
Опрацювати параграф 24-25. Виписати основні винаходи Китаю та Індії та надіслати на вайбер
26 .05
7 клас- історія України
Урок узагальнення тематичне оцінювання
Тестування пройти за посиланням результат - зробити скріншот та переслати по вайберу
https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-kontrolna-robota-za-kurs-serednovichno-istori-ukra-ni-518307.html
28.05
7 клас-всесвітня історія
Тема Середньвічні Китай та Індія
Коментарі
Дописати коментар